ART. 16
(1) Înscrierea copiilor antepreşcolari şi preşcolari în unităţi de învăţământ şi în servicii de educaţie timpurie complementare se face prin depunerea unei cereri-tip de înscriere, însoţită de documente justificative.
(2) Cererea-tip de înscriere se poate transmite prin e-mail, prin poştă, cu confirmare de primire, sau se poate depune la sediul unităţii de învăţământ la care părintele / reprezentantul legal doreşte înscrierea copilului, în perioada prevăzută de calendarul înscrierii copiilor în unităţi de învăţământ preuniversitar cu grupe de nivel preşcolar şi/sau antepreşcolar şi în servicii de educaţie timpurie complementare. În cazul înscrierii într-o unitate de învăţământ cu grupe de nivel preşcolar şi/sau antepreşcolar, părintele/reprezentantul legal are posibilitatea înregistrării a trei opţiuni în cererea-tip de înscriere.
(3) În situaţia transmiterii prin e-mail sau prin poştă, părintele va transmite unităţii de învăţământ o declaraţie pe propria răspundere cu privire la veridicitatea informaţiilor completate în cerere.
(4) Validarea cererii-tip de înscriere este obligatorie şi se face la unitatea de învăţământ la care părintele/reprezentantul legal solicită înscrierea şi constă în compararea datelor introduse în aplicaţia informatică cu documentele transmise/depuse de către acesta.
(5) În situaţia depunerii cererii-tip de înscriere şi a documentelor justificative direct la unitatea de învăţământ, verificarea şi validarea datelor introduse se fac în prezenţa părintelui/reprezentantului legal şi a cel puţin unui membru din comisia de înscriere şi distribuire, conform programării realizate de către unitatea de învăţământ. Pentru cererile-tip de înscriere transmise prin e-mail sau prin poştă, cu confirmare de primire, validarea cererii-tip se va face la unitatea de învăţământ la care părintele/reprezentantul legal a transmis cererea.